Billede af DeepMind

EMDRR

Hvad er EMDRR?

EMDRR står for: Eye Movement Desensitization and Reprocessing Rapid og er en psykoterapeutisk teknik, der benyttes til bl.a. traumer, angst, stress, fobier, sorg osv.

Terapien hjælper med at "omprogrammere" hjernen til at bearbejde oplevelserne på en mere hensigtsmæssig måde, hvilket reducerer de følelsesmæssige og fysiske symptomer, der er forbundet med oplevelsen.

Hvordan foregår en session?

En session foregår med en samtale for at få klarlagt, hvilket specifikt udfordring du har. Derefter guider jeg dig til at fokusere på oplevelsen, imens du med øjnene følger en pen, der bevæger sig fra side til side. Dette er med til at få integreret mindet på en ny måde og derved mindske det ubehag, der er forbundet med mindet.

Billede af Javardh

ANVENDELSE

EMDRR kan konkret bruges til:

• Angstlidelser (generaliseret angst, panikangst, socialangst, sygdomsangst, eksamensangst)

• Fobier (bier, slanger, frøer, edderkopper, insekter)

• Angst for højder, tandlæger, broer, operationer, elevatorer, vand og for at flyve

• Selvværdsproblemer

• Søvnproblemer

• Sorg

• Smertehåndtering

BEHANDLING

Indhold og pris

Hvordan kan det hjælpe?

Reduktion af symptomer:

Mange oplever en hurtig reduktion i symptomer relateret til angst, fobi og lettere PTSD efter blot få sessioner.

Forbedret livskvalitet:

Ved at bearbejde og mindske den følelsesmæssige påvirkning af traumatiske minder eller angstfulde oplevelser kan du opleve en forbedret følelsesmæssig og psykologisk tilstand.

Effektivitet og varighed:

EMDRR anses for at være en relativt hurtig og effektiv terapiform, der ofte kræver færre sessioner end traditionelle terapiformer.

Symptomer der er forbundet med oplevelsen kommer ikke igen. Jeg anbefaler 1-3 sessioner.

Hvem kan anvende metoden:

Metoden anvendes både til voksne, børn og unge. Det vil sige børn fra 8 år og opefter. Er du gravid, kan du sagtens prøve metoden, da den laves skånsomt.

Det er vigtigt at informere om, at EMDRR ikke er det samme som EMDR. Metoden har samme effekt om ikke bedre og er en kombination af gestaltterapi, TFT, hypnose og ankring.

En session varer typisk 45 minutter og koster kr. 900, som betales efterfølgende via MobilePay.

Billede af Danist Soh